030624CM0402 r

SPRINGFIELD – State Senator Javier Cervantes joined students and staff from Hope Chicago at a press conference Wednesday to advocate for better access to higher education, workforce development programs, and upward economic mobility for residents.

“I am honored to be here in Springfield, serving as a representative for an incredible organization, Hope Chicago," remarked Cervantes (D-Chicago). "Hope Chicago is dedicated to empowering students and families across the city, equipping them with the resources needed to pursue their educational aspirations. Today, they're here to rally up some substantial support for this cause."

Hope Chicago’s mission is to create pathways to success for multiple generations of families in Illinois through equitable access to higher education. By removing the barriers low-income, first-generation college students face, Hope Chicago is shrinking the racial wealth gap, uplifting families, and entire communities. Serving the city ‘s South, Southwest, and West Side communities, Hope Chicago is one of a few programs that provides support to undocumented students and families in Chicago.

“It is a good day for higher education access in Illinois. Our Hope Chicago family is proud to be here with more than 200 Hope Scholars, Hope Parent Scholars, Future Hope Scholars, and partners who are sharing their stories of how a debt-free college degree is reshaping their future,” said Dr. Janice K. Jackson, CEO of Hope Chicago. “We’re incredibly grateful to our legislative champions, including Senator Cervantes, who see the potential of our young Latinx and Black students. Private dollars. Public dollars. Leaders from every space must have some skin in the game if we are serious about equitable higher education funding.”

To learn more about Hope Chicago’s initiative and their efforts across the community, visit their website.

Cervantes aboga por el desarrollo de programas de fuerza laboral con la organización Hope Chicago

El Senador Estatal Javier Cervantes se unió a estudiantes y personal de la organización Hope Chicago en una conferencia de prensa el Miércoles para abogar por un mejor acceso a la educación superior, programas de desarrollo de trabajo y movilidad económica ascendente para los residentes.

"Es un honor para mí estar en Springfield, como representante de una organización increíble, Hope Chicago," comento Cervantes (D-Chicago). "Hope Chicago se compromete a capacitar a estudiantes y familias de toda la ciudad, proporcionándoles recursos necesarios para perseguir sus aspiraciones educativas. Hoy están aquí para brindar apoyo por esta causa".

La misión de Hope Chicago es crear vías de éxito para generaciones de familias de Illinois a través de acceso equitativo a la educación superior. Al eliminar barreras que enfrentan los estudiantes universitarios de primera generación con bajos ingresos, Hope Chicago está reduciendo la brecha de desigualdad económica racial, elevando a las familias y a comunidades enteras. La organización atiende a las comunidades del sur, suroeste y oeste de la ciudad, y es uno de los pocos programas que ofrece apoyo a estudiantes y familias indocumentadas de Chicago.

"Es un buen día para la educación superior en Illinois. Nuestra familia de Hope Chicago esta orgullosa de estar aquí con más de 200 becarios, becarios padres, becarios del futuro y socios de la organización que comparten sus historias de como un título universitario sin deudas está cambiando su futuro," dijo Dra. Janice K. Jackson, Directora Ejecutiva de Hope Chicago. "Estamos increíblemente agradecidos a nuestros campeones legislativos, incluido el Senador Cervantes, que ven el potencial de nuestros jóvenes estudiantes Latinos e Afroamericanos. Dólares privados. Dólares públicos. Los líderes de todos los ámbitos deben participar si queremos que la financiación de la enseñanza superior sea imparcial".

Para aprender más sobre la iniciativa de Hope Chicago y sus esfuerzos en toda la comunidad, visite su sitio web.